Az erkölcsi nevelés eszközeként használt társasjáték. Évezredek óra fennmaradt társasjáték a "Kígyók...mutass többet
Az erkölcsi nevelés eszközeként használt társasjáték. Évezredek óra fennmaradt társasjáték a "Kígyók és létrák" játék. Eredetét Indiának tulajdonítják, de az ókorban már ismert és kedvelt volt más kultúrákban is. A lényege minden korban ugyanaz volt, az erkölcs és a szerencse szerepének megtapasztaltatása játék közben. A létrák mezője (ahonnan felfelé lehet lépni) az erkölcsi jó választást, a kígyók (ahonnak lefelé lehet csúszni) a rossz döntést és a balszerencsencsét szimbolizálták. A játék célja az alsó mezőből feljutni a legfelsőbe, miközben lépeget a bábujával a játékos a kidobott pontszámoknak megfelelően, vagy előrébb jut, vagy visszacsúszik, a szerencséjétől függően. A Djeco gyermeknek szánt változatában a pingvinfigura lépeget a biztonság felé, szerencsésen elkerülve a rá leső veszélyeket. A járék leírása: Ajánlott életkor: 5 – 10 év Játékosok száma: 2 – 4 Játékos Játék idő: 10 perc Tartalom: 4 pingvin, 1 dobókocka, 1 játéktábla Játék célja: Te légy az első, aki csatlakozik a pingvinekhez halat sütni. Játék menete: A játékot az óra mutató járásának megfelelő irányba játsszuk. A legfiatalabb játékos kezd. Minden játékos ráteszi a bábuját a csónakra. A legelső játékos dob a kockával, és annyit lép, amennyit dobott. Speciális mezők: 1. A pingvinek segítenek: felmászhatsz a létrán, hogy gyorsabban haladj! 2. A „csúnya” állatok: elkapnak a hálójukkal és lejjebb csúszol! Ki nyer? Az győz, aki legelőször ér oda a bulira. Ha a célnál többet kéne lépned, mint amennyit kell, visszalépsz annyit, amennyi még maradna.