A 3 kismalac játék az együttműködés és a csapatszellem aktivizálása ennek a társasjátéknak az értelm...mutass többet
A 3 kismalac játék az együttműködés és a csapatszellem aktivizálása ennek a társasjátéknak az értelme. Itt nem csak elképzeljük, hanem meg is személyesítjük a kismalacokat, és ettől nagyon izgalmas ez a játék. Ahhoz, hogy mind a hárman megmeneküljenek a gonosz farkastól, szorosan együtt kell működniük, akár csak a ház felépítésében. A játék célja: együtt felépíteni a házat, a 3 kismalacot el juttatni biztonságosan a téglaházba, mielőtt a farkas elkapná őket. A játék leírása: Djeco társasjáték: WOLFY - Együttműködési / kooperatív táblajáték Ajánlott életkor: 4-8 éveseknek Játékosok: 1-4 játékos részére Tartalom: - 1 Wolfy játéktábla - 3 különböző színű kismalac figura - 1 farkas figura - 1 főzőfazék (benne hely a 3 kismalacnak) - 3 dobókocka a 3 különböző színű kismalacnak megfelelően, oldalain:1,2,3, 2 farkas és 1 ház jellel - 1 fel nem épült téglaház 4 darabban A játék célja: Együtt kell működni és a 3 kismalacot el kell juttatni biztonságosan a téglaházba (és először fel kell építeni a házat) mielőtt a farkas elkapja őket. A játék kezdése előtt: - Tegyük a 3 kismalacot és a farkas a nekik kijelölt kezdőmezőre. - Tegyük a farkas főzőüstjét a neki kijelölt pontra a táblán. - Helyezzük el a ház alapjait. Játékszabály: A legfiatalabb játékos kezdhet, a játék az óramutató járásával megegyező irányban halad. Az első játékos választhat, hogy melyik színű kismalaccal szeretne haladni és a választott színnek megfelelő dobókockával dob: - ha 1, 2 vagy 3-at dob akkor annyit léphet a malaccal. (lásd a „haladás a kismalaccal” részt lentebb) - ha „farkast” dob, akkor a farkassal halad (lásd a”lépés a farkassal” pontot lentebb) - ha „házat” dob, akkor a játékos tegye a kismalacot a házba. Ha a játékos úgy dönt, hogy nem rakja a malacot a házba, akkor ott kell hagynia, ahol van. (lásd a ”ház” pontot lentebb) Amint a játékos befejezte a lépést, akkor a következő játékos jön. Lépés a farkassal: A farkassal csak az óra járásával megegyező irányban lehet lépni a táblán és csak az egyik „farkas”mezőről a másik „farkas”mezőre. Ha azon a mezőn egy kismalac áll vagy át kell rajta haladni a farkassal azon a mezőn, akkor a kismalac az üstbe kerül. A következő játékos jöhet. Lépés a malacfigurával: Miután mind a 3 kismalac elhagyta a kezdő mezőt nem térhetnek oda vissza a játék fennmaradó részében. A kismalacok mehetnek jobbra vagy balra, ahogy a játékos akarja. Fontos: Ugyanazzal a malaccal nem lehet kétszer lépni sorjában (a játékosnak egy másik kockával kell dobnia, mint az előző játékos) kivéve ha: - ha a 2 másik malac a fazékban van - ha a 2 másik malac házban van Házak: Amikor egy kismalac egy házon áll, akkor biztonságban van a farkastól. A malacokat ténylegesen a házra kell tenni nem pedig a ház előtti mezőre. Csak akkor lehet egy malacot házba tenni ha: - ha pont annyit léphet a dobott pontszám szerint (a házat egy mezőnek kell tekinteni) - ha dobókockával „házat” dob a játékos Ha egy kismalac el akarja hagyni a házat, amiben van, akkor a ház előtti mezőt is bele kell számolni a négyzetekbe. Fontos: Egyszerre csak egy kismalacot lehet elrejteni a szalmaházban Egyszerre csak két kismalacot lehet elrejteni a rőzseházban Egyszerre mind a három kismalacot el lehet rejteni a téglaházban. Ekkor megnyerték a játékot, de Vigyázat: először fel kell építeni a téglaházat. Használat előtt fel kell építeni a téglaházat: Minden alkalommal, amikor egy kismalac rálép a „tégla” mezőre közvetlenül a téglaház előtt, akkor az abban a körben lévő a játékos hozzá tehet egy falat a házhoz (vagy a tetőt, de csak ha a 3 fal már fel van építve) Amikor a ház megépült akkor a kismalacokat el lehet rejteni benne, ha akkorát dobnak és lépnek előre, hogy - a „tégla” mezőre érkeznek - a kockával „házat” dobnak. Segítség, hogy a kismalac megmeneküljön a fazékból: Először is, az egyik „kijöhet a fazékból” mezőre kell érkezni, amikor lelépi a kockával dobott számot a játékos. Azután a következő játékos jöhet. Ez a játékos dob a fazékban csücsülő malac színének megfelelő kockával: - ha 1, 2 vagy 3-at dobott, akkor a játékos kiveszi a fazékból a kocka színe szerinti malacot és annyit léphet vele ahányat dobott. A kismalac bármelyik „fazék” jelről elindulhat, attól függően, hogy hol van a farkas a táblán. - Ha „házat „dob akkor a játékos kiveszi a malacot a fazékból és bármelyik házba beteheti (lásd „Házak” pontban) - Ha „farkast” dob, akkor a kismalacnak a fazékban kell maradnia ahol volt és a farkassal lehet lépni. A játékot a következő játékos folytatja. Vigyázat: A következő játékos nem dobhat ugyanazzal a kockával, amivel az előző játékos. (lásd „lépés a kismalacokkal” pontot) Figyelem: - Egyszerre csak egy kismalacot lehet kivenni a fazékból. A következő játékos a másik, fazékban lévő, kismalac színének megfelelő kockával dobhat. - Egy kismalac, amelyik a téglaházban védve van, újra kijöhet, hogy megmentsen egy másik kismalacot a farkas fazekából. Ki nyer? Minden játékos nyer, ha a 3 kismalac biztonságban van a téglaházban. A farkas nyer, ha mind a 3 kismalac egyszerre van a fazekában.