A francia Djeco cég játéka fejleszti a logikát, megfigyelést, memóriát. Mutasd meg milyen nyomozó va...mutass többet
A francia Djeco cég játéka fejleszti a logikát, megfigyelést, memóriát. Mutasd meg milyen nyomozó vagy, találd ki hol alszik Dodo, a kismedve. Ha sikerül a megfelelő kérdéseket feltenni, és minél több lapot kizárni a játékból, úgy egyre könnyebb megtalálni a macit! A logikus gondolkodás alapjait mutatja meg a kis játékosok számára ez a kártyajáték. Kizárásos alapon megy a helymeghatározás ebben a játékban, valódi sikerélményt nyújtva a logikusan gondolkodó játékosok számára. A kártyákon apró, ám feltünő jellegzetességeket lehet megfigyelni. Mi az azonosság, mi a különbözőség felfedezése fontos lépcső a gyermeki gondolkodás fejlődésében. A mini nyomozós kártyajáték igen sok fejlesztő tulajdonsággal bír. Kedves színvilága, eredeti formavilága esztétikus. Játékleírás: Djeco kártyajáték: OURDODO – logika, megfigyelés, memória Találd ki, hogy hol alszik Dodo, a kismedve. Ha sikerül a megfelelő kérdéseket feltenni, és minél több lapot kizárni a játékból, könnyebb megtalálni a macit. Ajánlott életkor: 4 – 7 éves korig Játékosok száma: 2 - 4 játékos A játék tartalma: 50 lap - 24 kártya, 16 zseton, 10 «Dodo» (maci) lap A játék célja: Elsőként menyerni 5 zsetont. A játék szabálya: A kártyákat rakjuk szét az asztalon, felfelé fordítva. A játék az óramutatóval megegyező irányban halad. A legfiatalabb játékos kezd, ő lesz a játékmester. A többiek elfordulnak, amíg a játékvezető elrejti a Dodo-t az egyik kártya alatt . A következő játékos feltesz egy kérdést. Pl: Dodo egy bajuszos álattal alszik? A játékmesternek igen-nel, vagy nem-mel kell válaszolnia. Ha a válasz «igen», akkor a játékos, aki feltette a kérdést, felfordítja a nem bajuszos állatokat. Ha a válasz «nem», akkor felfordítja a bajuszos állatokat. Azután szerencsét próbál és megpróbálja eltalálni a Dodo helyét, akár találomra. Ha nem találta meg a Dodot, akkor a következő játékos tesz fel egy kérdést, stb. Aki Dodot talál, nyer egy zsetont. Ha egyik játékos sem találta meg a «Dodot», a játékvezető nyer egy zsetont. A következő játékos lesz a vezető és elrejti a Dodo-t, stb. Egyéb verziók, a játékosok életkorától függően: - Kicsiknek: kevesebb számú játékkártyával, a lehetséges kérdések számát növeljük. - Nagyobbaknak: ne fordítsuk fel a lapokat, amint haladunk az adott információkkal előre, hagyatkozzanak a játékosok a memóriájukra. Ki nyer? Aki elsőként nyer meg 5 zsetont megnyeri a játékot. Megjegyzés: Egy Dodo szükséges a játékhoz. 10 db Dodo-t tartalmaz a játék, hogy helyettesíteni lehessen a sérült vagy elveszett Dodokat. Figyelem: Kis darabokat tartalmaz a játék, amik veszélyesek lehetnek kisgyerekeknek.