Karikatúrákon a különböző atletikai sport mozdulatai. A kártyajáték szabálya egyszerű: minél több l...mutass többet
Karikatúrákon a különböző atletikai sport mozdulatai. A kártyajáték szabálya egyszerű: minél több lapot letenni a hívólapokra, mielőbb érmet nyerni. Ahhoz, hogy ez a cél megvalósuljon a játékosnak jól meg kell figyelni a kártyalapokat, lehetőleg mielőbb emlékeznie kell majd arra, mi lehet még a játékostársak kezében, ami neki megfelelő lehet majd, ha leteszik. További fejlesztős lehetőségeket is bőven adnak a tréfásan megrajzolt kártyalapok. Alkalmasak beszédfejlesztésre, a szókincs bővítésre, fogalmazási készség megalapozására. A ki, milyen, mit csinál, hogyan kérdésekre látványos inspiráló válaszok találhatóak a kártyalapokon. Ha jól megnézzük a müvészi igénnyel megrajzolt kártyalapokat, nézőpont kérdése, hogy mennyire ügyesek a sportolók. Attól függ, melyik irányból nézzük. Ez egy szuper kártyajáték, mókás és okos játék. A játék leírása: Djeco kártyajáték – ATLÉTIKAI JÁTÉKOK - ATHLETIC GAME Ajánlott életkor: 7-99 éveseknek Játékosok száma: 2-5 játékos A játék tartalma: 60 kártyalap, 25 érem zseton A játék célja: 5 érem megnyerése. Előkészületek: Keverje össze a kártyákat, és osszon ki 7-et minden játékosnak. Helyezzen körbe 5 kártyát, képpel felfelé, az asztal közepére jól láthatóan. A megmaradt kártyákat tegye mellé egy pakliba, képpel lefelé. Az érmek kerüljenek oldalra. A játék elve: A játékosoknak a kezükben tartott kártyáikat kell kijátszaniuk az asztal közepére. Aki sikeresen le tudja tenni minden kártyáját egy a körében, akkor érmet nyer. A játék szabálya: A legfiatalabb játékos kezd, majd a játék az óramutató járásával megegyező irányban folytatódik. A soron lévő játékos megpróbál annyi kártyát letenni a kezéből, amennyit csak lehetséges. A játékos egy kártyát tehet a körben elhelyezett közepén elhelyezett kártyára, ha: - a kártyája számértéke megegyezik az asztalon lévő kártya számértékével. - a kártyája ugyanolyan sportágba tartozik (azonos színnel jelölt), és az értéke egyel magasabb, mint az asztalon lévő kártyáé. 1. megjegyzés: A 2-est csak 1-re lehet rátenni és a 9-est csak a 10-esre. Egy fordulóban a játékos lehetőségei: - Egymás után több lapot pakolhat egymásra, ezáltal egy paklit képezve. Mindig az utolsó letett kártya határozza meg a rátehető következő lapot. - Rakhat egy kártyát az egyik paklira, majd egy következőt egy másik paklira, stb. - Hozhat létre egy "üres helyet" az asztalon lévő körben – ehhez a lapokat az asztalon az egyik pakliról egy másik paklira pakolhatja, egyesével egymás után. Ehhez a fenti szabályokat kell követnie. Amikor létrehozott egy "üres helyet ", bármelyik kártyáját kijátszhatja az üres helyen. Ezzel új lehetőségeket nyújt a maximális számú lap lerakásához. - Ha az összes lapját egy fordulóban ki tudja játszani egy játékos, 1 érmet nyer. Húz 7 új kártyát a pakliból, majd a következő játékos folytatja a játékot. - Ha nem tudja letenni az összes kártyáját egy fordulóban, megáll, megtartja a lapjait, amit nem tudott letenni, és 3 új kártyát húz mellé. A következő játékos folytatja a játékot 2. megjegyzés: Ha elfogyott a húzópakli, az összes kártyát az asztal közepéről gyűjtse össze, kivéve az 5 felső lapot, ami a helyén marad a körben. A kártyákat keverje össze, és ebből lesz újra a húzó pakli. A játék vége: Ha egy játékos 5 érmet nyert, a játék véget ér, és ő az év sportolója