fb
a
Logo Noelo.hu
icon basket
0
0 ft
icon user
PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS

Jelen Panaszkezelési eljárás a fogyasztási cikkek hibáira vonatkozó panaszok bejelentésének és kezelésének megfelelő eljárását biztosítja. A Tt. 40/1964 sz. törvénye, a Polgári Törvénykönyv 250/2007 sz. Fogyasztóvédelmi törvény szerint lett kidolgozva.

 

cikk 1

 

A VEVŐ REKLAMÁCIÓHOZ VALÓ JOGA HIBÁS ÁRU ESETÉN

 

Ha az eladott áru annak átvételekor nem felel meg az adásvételi szerződésben megfogalmazottaknak, vagy hibás a megvásárolt áru, a Vevő élhet az Eladó felelősségi jogával az áru hibáiért. Hibának nem tekinthető, ha a jótállás alatt az áru tulajdonságaiban változás következik be az elhasználódástól vagy a nem rendeletetésszerű használattól, illetve helytelen beavatkozástól.

 

Abban az esetben, ha a Vevő él a hibáért való felelősség jogával (a továbbiakban: reklamáció), a reklamáció intézésre nem tarthat tovább a reklamációtól számított 30 napnál. Panaszkezelésnek minősül a reklamációs eljárás megszüntetése a megjavított áru átadásával, az áru cseréjével, az áru vételárának megtérítésével, az áru árából méltányolható engedmény megfizetésével, írásbeli átvételi kérelemmel vagy indokolt elutasításával, a Panaszkezelési eljárás és az arra vonatkozó jogszabályok szerint. A reklamációs határidő lejárta után a Vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől, illetve az árut újra cserélni.

 

cikk 2

 

REKLAMÁCIÓ ÉRVÉNYESÍTÉSE

 

A Vevő a csomagküldő értékesítésnél az alábbiak szerint nyújthat be panaszt:

A Szlovák Postán, GLS, DPD vagy más szállítási szolgáltatáson keresztül történő csomagküldéskor a kifogásolt árut a következő címre küldje:

 

Abydos s.r.o.
Senická 626/8
031 04 Liptovský Mikuláš

 

 

Az áruhoz kérjük csatolja a számla másolatát, a kísérőlevelet az Ön címével, telefonszámával és egy rövid magyarázattal arról, hogy mi vezetett a hibához. Semmilyen esetben se küldje vissza az árut utánvétellel! A Vevő köteles igazolni, hogy joga van a reklamáció rendezéséhez, tehát a hiba meghatározásán kívül csatolja az áru árát, a vásárlás helyét és idejét, ezek az adatok legmegfelelőbben a számlával, garancialevéllel, vagy más hiteles módon igazolhatóak.

 

cikk 3

 

REKLAMÁCIÓ  BENYÚJTÁSÁNAK HATÁRIDEJE

 

A reklamáció benyújtásának határideje (jótállási határidő) az áru a Vevő általi átvétel napjától számított 24 hónapig tart. Az Eladó a Vevő kérésére köteles garancialevelet kiállítani a Vevő részére, amelyen feltünteti a jótállás terjedelmét és feltételeit. Ha az áru jellege ezt lehetővé teszi, garancialevél helyett elég a vásárlásról szóló bizonylat. A vevő panaszhoz való joga megszűnik, ha azt a jótállási határidőn belül nem gyakorolja.

A Vevőnek a hiba felfedezése után indokolatlan késedelem nélkül kell a panaszt benyújtania, hogy az megfelelően elbírálható és kezelhető legyen. Amennyiben ennek a Vevő nem tesz eleget, és az áru további használatával rontja annak állapotát / növeli a kárt, a Vevő annak a kockázatnak van kitéve, hogy az Eladó nem ismeri el, illetve nem javítja ki az áru hibáját. A jótállási idő nem tévesztendő össze az áru normál élettartamával, tehát azzal az időtartammal, ameddig az áru megfelelő használat és kezelés mellett, a tulajdonságaira való tekintettel kibírja az adott rendeltetést és a különbségeket a használat intenzitása között.

Ha a panasz a hibás áru kicserélésével van rendezve, a reklamáció határideje az új áru átvételének napjától kezdődik.

 

cikk 4

 

KÖVETELÉSEK HIBÁS ÁRU ESETÉN

 

Ha az áru hibája eltávolítható, a Vevőnek joga van azt ingyenesen, időben eltávolíttatni. Az Eladó köteles az ilyen hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. A Vevő a hiba eltávolítása helyett kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csupán az áru egy bizonyos részét érinti, az alkatrész cseréjét, ha így az Eladót nem terhelik az áru árához, illetve a hiba súlyosságához képest aránytalan költségek. Az eladó a hiba megjavítása helyett kicserélheti a terméket egy hibátlanra, ha ezzel nem okoz komoly nehézséget a Vevőnek.

 

Ha az árunak nem eltávolítható hibája van, és az megakadályozza, hogy hibátlan termékként, rendeltetésszerűen használható legyen, a Vevőnek joga van az áru cseréjéhez, valamint a szerződéstől való elálláshoz. Ugyanezek a jogok illetik meg a Vevőt abban az esetben is, ha az áru hibája eltávolítható, de ha a javítás utáni ismételt meghibásodás, vagy nagyobb számú hiba előfordulása miatt az árut nem tudja rendeltetésszerűen használni. Egyéb nem eltávolítható hiba esetén a Vevő jogosult az áru árához képest megfelelő kedvezményhez.

 

Eltávolítható hibának minősülnek azok a hibák, amelyeknek eltávolítása nem befolyásolja az áru külalakját, működését és minőségét, valamint a javítás a megadott határidőn belül megfelelően elvégezhető. Nem eltávolítható hibának minősülnek azok a hibák, amelyeket a meghatározott hatáidőn belül nem lehet maradéktalanul eltávolítani, és amelyek akadályozzák az áru rendeltetsészerű használatát. A hiba jellegének megítélése az Eladót illeti.

 

A hibás áruk (új hibás áru vagy használt áru), amelyek hibái nem akadályozzák annak rendeltetésszerű használatát, kizárólag alacsonyabb áron értékesíthetőek. A Vevőt szükséges figyelmeztetni arról, hogy az áru hibás és hogy milyen hibáról van szó, ha az nem derül ki az adásvétel jellegéből. Az Eladó nem vállal felelősséget azokért az új, de hibás, valamint használt árukért, amelyek vásárlásánál alacsonyabb árban állapodtak meg a Vevővel. Ha az alacsonyabb áron értékesített árun olyan hiba található, amely akadályozza a rendeltetésszerű használatot, a Vevőnek jogában áll reklamálni az áruval kapcsolatban a Panaszkezelési eljárás szerint. Ha az alacsonyabb áron értékesített árun olyan hiba található, amely nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, a Vevő jogosult az áru árához képest ésszerű árengedményre. Használt áru értékesítése esetén a jótállási idő 12 hónapra csökkenthető, amennyiben az Eladó erről megegyezik a Vevővel. Az Eladó ezt a határidőt köteles feltüntetni a vásárlást igazoló bizonylaton.

 

cikk 5

 

IGAZOLÁS A PANASZ RENDEZÉSÉRŐL

 

Az Eladó a panasz érvényesítéséről köteles a Vevőnek visszaigazolást biztosítani. Ha a reklamáció távközlés útján történik, az Eladó a Vevőnek köteles eljuttatni a reklamációról szóló igazolást indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció rendezéséről szóló bizonylattal együtt; az érvényesítésről szóló igazolást a Vevőnek nem kell felmutatnia abban az esetben, ha azt más módon tudja igazolni.

 

Az Eladó a panasz kezeléséről köteles írásos dokumentumot kiállítani, a panasz érvényesítésétől számított 30 napon belül.

 

Az Eladó a reklamációkról köteles nyilvántartást vezetni, valamint azt a felügyeleti hatóság kérésére vizsgálat céljából felmutatni. A panaszról készül jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a panasz időpontjára, a panasz kezelésének időpontjára, valamint módjára vonatkozó adatokat és a panaszról készült dokumentum sorszámát.

Mojžišove koše od ahojbaby
még több ❯
Multifunkčné učiace veže Craffox
még több ❯
Slikónové presiteranie, príbory od Mushie
még több ❯
Prebaľovacie tašky, detské ruksačiky od Childhome
még több ❯
Termočižmy od enfant
még több ❯
Nočníky od Kindsgut
még több ❯
Visa, mastercard Visa, mastercard
Elérhetőségek
Noelo.hu
Senická 626/8
031 04 Liptovský Mikuláš
info@noelo.hu
.
Szolgáltató
Abydos s.r.o.
Senická 626/8
031 04 Liptovský Mikuláš
IČO: 47644630
IČ DPH: SK2024011935